wtorek, 20 sierpnia 2013

Twarożek z migdałów i słonecznika = śniadanie idealne




Jako, że wczorajszy wieczór był suto zakrapiany alkoholem, to nim wstałam, ogarnęłam kaca i siebie, poszłam na zakupy i zrobiłam śniadanie, zrobiła się godz. 16:30. Ale było warto - kanapki z twarożkiem ze słonecznika i migdałów są mistrzem!

Składniki:
  • 2 paczki ziaren słonecznika
  • paczka migdałów
  • pęczek rzodkiewki
  • szczypiorek
  • olej
  • sok z cytryny
  • musztarda (1 łyżka)
  • czosnek

 Przygotowanie:

Słonecznik wsypujemy do miseczki i zalewamy gorącą wodą tak, żeby przykrywała nasiona. Zostawiamy na około kwadrans. Migdały wsypujemy do drugiego pojemnika, i też zalewamy je gorącą wodą. Czekamy, aż słonecznik napęcznieje, a z migdałów łatwo będzie odchodziła brązowa skórka. Obieramy je ze skórki i razem ze słonecznikiem umieszczamy w pojemniku do blendowania zalane letnią wodą. Blendujemy na w miarę gładką masę, możemy dodać trochę oleju i soku z cytryny.
Gdy wszystko jest już zblendowane, bierzemy po łyżce i odciskamy przez gazę. "Mleko", które powstanie w wyniku odciskania, zlewamy do osobnego naczynia, suchy "serek" wrzucamy do miski. Powtarzamy czynność aż do wykorzystania wszystkiego. Następnie z mleka robimy majonez (wg przepisu na zwykły majonez sojowy, chociażby z poprzedniego wpisu) i dodajemy go do "suchej" części, żeby powstała kremowa masa. Dosypujemy pokrojoną w drobną kostkę rzodkiewkę i szczypiorek + ewentualnie jeszcze jakieś przyprawy.
Oczywiście twarożek można robić z dodatkiem wszystkiego, ogórków, cebulki, ziół - wedle uznania. :)
Doskonały do kanapek na śniadanie, ostatnio jedliśmy go też z pieczonymi ziemniakami.

3 komentarze:

  1. Podalam kiedys mojej rodzinie podobny twarozek do plackow z cukinii, byli zachwyceni xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Konkretow mi trza, paczka slonecznika, to ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. paczka słonecznika to u mnie mała paczuszka, czyli 100g.
      Z tych składników, które podałam, wychodzi mi średnia miska twarożku, tak dla 3 osób na śniadanie mniej więcej.

      Usuń